Research Article
BibTex RIS Cite

Geometri Başarısı Üzerine Yapılmış ve Ulusal Tez Merkezi’nde Bulunan Tezlerin İçerik Analizi

Year 2023, Issue: 50, 74 - 89, 17.09.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.22154

Abstract

Bu araştırmada, geometri başarısı ile ilgili lisansüstü çalışmaları çeşitli boyutlarda inceleyerek konuya yönelik genel eğilimin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma örneklemini 47 lisansüstü tez çalışması oluşturmaktadır. Ulaşılan tezlerin her biri içerik analizine tabi tutulmuş; künye, tez türü, amaç, yöntem, örnekleme teknikleri, veri toplama araçları, sonuç ve öneriler olmak üzere yedi kategoride verilere ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; konu ile ilgili 2020 yılı dışında her yıl en az bir tez çalışması yapıldığı, tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğu ve konu ile ilgili az sayıda üniversitede tez çalışması
yapıldığı görülmüştür. Ayrıca, tezlerin anahtar kelimeler kısmında zengin bir kelime dağarcığına sahip olduğu ve İngilizce tez sayısının oldukça düşük olduğu anlaşılmıştır. Bunun yanında, incelenen tezlerde çoğunlukla ortaokul ve lise öğrencileri ile çalışıldığı, rasgele ve uygun örnekleme tekniklerinin sıklıkla tercih edildiği ve çalışmaların çoğunlukla deneysel yöntemlerle gerçekleştirildiği görülmüştür. İncelenen tezlerde çoğunlukla çağdaş öğretim yöntem-teknikleri, somut materyaller ve eğitsel yazılımların geometri başarı üzerindeki etkileri incelenmiş, bunların olumlu etkileri ortaya konulmuştur.

References

  • Alex, J. K., & Mammen, K. J. (2012). A survey of South African grade 10 learners’ geometric thinking levels in terms of the van Hiele theory. Anthropologist, 14(2), 123–129.
  • Altheide, D. (1996). Process of document analysis. In D. Altheide (Ed.) Qualitative media analysis. Sage Pub.
  • Altun, M. (2002). İlköğretim ikinci kademede (6,7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Kitabevi.
  • Altun, M. (2004). Matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık.
  • Apaydın, S. (2009). 2000–2008 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimi araştırmaları. 1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sunulmuş Bildiri. Çanakkale.
  • Ar, T. (2021). 2012–2020 yılları arasında geometri ve ölçme öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kocaeli Üniversitesi. Kocaeli, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, Ç., Karaduman, B., & Özaydın, Z. (2021). Thematic analysis of postgraduate theses on mathematics literacy in the field of mathematics education in Turkey. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 317–340.
  • Aslan, A. G. D., & Arnas, P. D. Y. A. (2007). Okul öncesi eğitim materyallerinde geometrik şekillerin sunuluşuna ilişkin içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 69–80.
  • Atasever, D. (2019). Türkiye’de 2014-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi [Yüksek Lisans Tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Avcı, E. (2018). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim İhtiyaçlarının belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumları. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(1), 17–34.
  • Balta, M. A., &Kanbolat, O. (2020). Matematik okuryazarlığına ilişkin lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1–16.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231–274.
  • Başaran, M., Bilir, E., Arslan, O., Çetin, M., Avcı, P., Bilici, B., Doruk, O., Arslan, B., &Gökçearslan, S. (2021). Eğitim bilimleri alanı doktora tezlerinde araştırma eğilimleri: Tematik ve yöntemsel bir inceleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(35), 54–73.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar İçin) (6. Baskı). Pegem A Yayınları.
  • Baz, F. Ç. (2017). Fatih projesi üzerine bir içerik analizi çalışması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 7(2/1), 93–103.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi-teknikler ve örnek çalışmalar (3. Baskı.). Siyasal Kitabevi.
  • Birgin, O., & Peker, E. S. (2021). Türkiye’de sayı duyusu konusunda yapılan çalışmalara ilişkin tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 593–609.
  • Bolat, Y., & Tekin, M. (2017). Üstün yeteneklilerin eğitimi araştırmalarında eğilimler: Yöntem bilimsel bir analiz. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 609–629.
  • Bolognesi, M., Pilgram, R., & van den Heerik, R. (2017). Reliability in content analysis: The case of semantic feature norms classification. Behavior Research Methods, 49(6), 1984–2001.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33–38.
  • Cantürk Günhan, B.,& Açan, H. (2016). Dinamik geometri yazılımı Kullanımının geometri başarısına etkisi: Bir Meta-analiz çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 1–23.
  • Carmines, E. G., & Zeller, R. A. (1979). Reliability and validity assessment. SAGE Publications.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19–27.
  • Çetin, İ., Erdoğan, A., & Yazlık, D. Ö. (2015). GeoGebra ile öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 84–92.
  • Chan, K. K., & Leung, S. W. (2014). Dynamic geometry software improves mathematical achievement: Systematic review and meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 51(3), 311–325.
  • Çil, B. (2019). Geometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000–2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin Bloom taksonomisine göre incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Bayburt Üniversitesi.
  • Çilingir, A. (2017). İletişim alanında içerik analizi yöntemi kullanılarak yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir inceleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1), 148–160.
  • Çiltaş, A., Güler, G., & Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2012(1), 565–580.
  • Clements, D. H., &Sarama, J. (2011). Early childhood teacher education: The case of geometry. Journal of Mathematics Teacher Education, 14(2), 133–148.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research methods in education. Routledge.
  • DeBlassie, R. R. (1974). Measuring and evaluating pupil progress. Ardent Media.
  • Dönmez, İ., & İdin, Ş. (2017). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanında üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(2), 57–74.
  • Duatepe, A. (2000). Van Hiele geometrik düşünme seviyeleri üzerine niteliksel bir araştırma. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler (ss.562–568). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dündar, S., Gökkurt, B., & Soylu, Y. (2012). The efficiency of visualization through geometry at mathematics education: A theoretical framework. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46(1), 2579–2583.
  • Elo, S., &Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Erkul, H., & Kanten, P. (2019). Metodolojik açıdan lisansüstü bitirme tezleri üzerine nitel bir araştırma. Management and Political Sciences Review, 1(1), 9–16.
  • Fidan, Y., &Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 185–197.
  • Gül, B. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki matematik başarıları ile van Hiele geometri düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Güler, M., & Yazıcı, M. (2018). Kuantum öğrenme yaklaşımını benimseyen çalışmalara yönelik bir tematik içerik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 93–108.
  • Gür, H. (2005). Matematik korkusu. A. Altun & S. Olkun (Eds.). Güncel gelişmeler ışığında ilköğretim matematik- fen-teknoloji-yönetim içinde. Anı Yayıncılık.
  • Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277–1288.
  • İpekoğlu, A., Kepceoğlu, İ., & Biber, A. (2020). Uzamsal yetenek ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve metodolojik eğilimleri: Türkiye örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 661–679.
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış öğrenme çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509–526.
  • Karakuş, F., & Peker, M. (2015). The effects of dynamic geometry software and physical manipulatives on pre-service primary teachers’ van Hiele levels and spatial abilities. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 338–365.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel yayın dağıtım.
  • Kedİklİ, D., & Katrancı, Y. (2021). Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 251–273.
  • Kemankaşlı, N., & Gür, H. (2018). Yapılandırmacı öğrenme ortamının geometri dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Çukurova Araştırmaları, 4(2), 117–128.
  • Kerlinger, F. N., & Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. Harcourt College Publishers.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170–189.
  • Kiriş, B. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Korkmaz, E., & Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi Konusunun öğretiminde öğrencilerin gerçekçi matematik eğitimi Yaklaşımına ve Yapılandırmacı Yaklaşıma İlişkin görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2980–3002.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology (2nd ed). Sage Publications.
  • Krippendorff, K. (2013). Content analysis: An introduction to its methodology (3rd ed). SAGE.
  • Kurtoğlu, M., &Seferoğlu, S. S. (2014). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(3), 1–10.
  • Kutluca, T., Hacıömeroğlu, G., & Gündüz, S. (2016). Türkiye’de bilgisayar destekli matematik öğretimini temel alan çalışmaların değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1253–1272.
  • LeCompte, M. D., & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52(1), 31–60.
  • MEB (2006). Ortaokul matematik dersi 5, 6, 7, 8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. MEB (2020). TIMMS 2019 Türkiye ön raporu. Eğitim analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No:15. Retrieved from https ://od sgm.m eb.go v.tr/meb_i ys_do syala r/202 0_12/ 10175 514_T IMSS_ 2019_ Turki ye_On Rapo ru_.p df
  • Meng, C. C., &Idris, N. (2012). Enhancing students’ geometric thinking and achievement in solid geometry. Journal of Mathematics Education, 5(1), 15–33.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., &Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics. International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Gonzalez, E. J., & Chrostowski, S. J. (2004). TIMSS2003 international mathematics report. Chapter 2. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education Boston College.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (2000). Principles and standards for school mathematics. Author.
  • Olkun, S., &Toluk Uçar, Z. (2006). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (3. Baskı). Maya Akademi.
  • Osmanoğlu, A. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ve öğrenme Eksikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 60–80. Retrieved from https ://dergipa rk.or g.tr/ tr/pu b/mae uefd/ issue /4279 1/393 204
  • Özdemir, A. Ş., Tektaş, M., & Egelioğlu, H. C. (2010). Geometri öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. E-journal of New World Sciences Academy, 5(1), 314–320.
  • Özdemir, N. (2020). Türkiye’de gerçekçi matematik eğitiminin matematik başarısına etkisi üzerine bir meta analiz çalışması [Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özey, K. (2019). Cebir öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: 2010–2018 yılları arası Türkiye örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Özkeleş Çağlayan, S. (2010). Lise I. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özsoy, N., &Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. Türk Online Eğitim Teknolojileri Dergisi, 3(4), 140–147.
  • Potter, W. J., & Levine-Donnerstein, D. (1999). Rethinking validity and reliability in content analysis. Journal of Applied Communication Research, 27(3), 258–284.
  • Prasad, B. D. (2008). Content analysis- A method in social science research. In D. K. L. Das, & V. Bhaskaran (Ed.), Research methods for social work (pp. 173–193). Prem Rawat for Rawat Publications.
  • Proctor, R. M. J., Baturo, A. R., & Cooper, T. J. (2002). Integrating concrete and virtual materials in an elementary mathematics classroom: A case study of success with fractions (p. 4059). Queensland University of Technology.
  • Trimurtini, W. S. B., Sukestiyarno, Y. L., & Kharisudin, I. (2022). A systematic review on geometric thinking: A review research between 2017–2021. European Journal of Educational Research, 11(3), 1535–1552.
  • Şahin, Ö., & Başgül, M. (2020). PISA üzerine yapılan lisansüstü tezlerin doküman analizi ile incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 50–66.
  • Sarı, M. H., & Aydoğdu, Ş. (2020). The effect of concrete and technology assisted learning tools on place value concept, achievement in mathematics and arithmetic performance. International Journal of Curriculum and Instruction, 12(1), 197–224.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice (1st ed). SAGE.
  • Selçik, N., & Bilgici, G. (2011). GeoGebra Yazılımının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 913–924.
  • Selçuk, Z., Palanci, M., & Dündar, H. (2014). Tendencies of the researches published in education and science journal: Content analysis. Eğitim ve Bilim, 39(173), 428–449.
  • Selman, E. (2019). Türkiye’de bulunan üniversitelerde dönüşüm geometrisi üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Semadeni, Z. (1984). A principle of concretization permanence for the formation of arithmetical concepts. Educational Studies in Mathematics, 15(4), 379–395.
  • Serin, M. K., & Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. AHI Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 155–169.
  • Sevencan, A. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Silverman, D. (2013). Doing qualitative research. SAGE.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2019). GeoGebra ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Tematik ve Yöntemsel Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 290–313.
  • Sönmez, D., Kaleli Yılmaz, G., &Altun, M. (2022). Matematik Okuryazarlığı üzerine yapılmış ve ulusal Tez merkezinde Yayınlanmış tezlerin doküman analizi. Temel Eğitim, 13, 13–31.
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education, (Special Issue), 1–22.
  • Tabak, S. (2019). Türkiye’de “gerçekçi matematik eğitimi”ne ilişkin araştırma eğilimleri: Tematik içerik analizi çalışması. AHI Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481–526.
  • Tabuk, M., Aydogdu, A. A., Kalyoncu, A., Erten, D. I., Arslan, K., Kara, N., & Arslan, T. (2018). Türkiye’deki bilgisayar destekli matematik öğretimi araştırmaları: Yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 16–38.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Temitayo, A. I. (2014). The effects of concrete objects on learning of some concepts in mathematics in Selected Secondary Schools in Ondo, Ondostate, A research work submitted to the department of educationaltechnology. School of Education, Adeyemi College Of Education.
  • Tereci, A., & Bindak, R. (2019). 2010–2017 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 40–55.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 95–104.
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3).
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Ünlü, M. (2014). Geometri başarısını etkileyen faktörler: Bir yapısal eşitlik modellemesi [Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uwurukundo, M. S., Maniraho, J. F., & Tusiime, M. (2021). Effects of GeoGebra on students’ attitudes towards learning geometry: A review of literature. African Journal of Educational Studies in Mathematics and Sciences, 17(2), 127–138.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve uzman görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yaman, H., & Şahin, T. (2014). Somut ve sanal manipülatif destekli geometri öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin geometrik yapıları inşa etme ve çizmedeki başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 202–220.
  • Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Yenilmez, K., & Uygan, C. (2010). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 931–942.
  • Yenilmez, K., & Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461–483.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları.B. Yıldırım (Ed.). İletişim araştırmalarında yöntemler-uygulama ve örneklerle (1. Baskı., s. 488) içinde. Literatürk Academia.
  • Yıldız, A., &Türkdoğan, A. (2021). Türkiye’de matematik eğitiminde özel yetenekli öğrencilere dair yürütülen tezler üzerine tematik bir inceleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(36), 95–111.
  • YÖK (2022). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. Retrieved from https ://is tatis tik.y ok.go v.tr/
  • Yorgancı, S. (2018). A study on the views of graduate students on the use of GeoGebra in mathematics teaching. European Journal of Education Studies, 4(8), 63–78.
  • Yücedağ, T. (2010). 2000–2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
Year 2023, Issue: 50, 74 - 89, 17.09.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.22154

Abstract

References

  • Alex, J. K., & Mammen, K. J. (2012). A survey of South African grade 10 learners’ geometric thinking levels in terms of the van Hiele theory. Anthropologist, 14(2), 123–129.
  • Altheide, D. (1996). Process of document analysis. In D. Altheide (Ed.) Qualitative media analysis. Sage Pub.
  • Altun, M. (2002). İlköğretim ikinci kademede (6,7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Kitabevi.
  • Altun, M. (2004). Matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık.
  • Apaydın, S. (2009). 2000–2008 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimi araştırmaları. 1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sunulmuş Bildiri. Çanakkale.
  • Ar, T. (2021). 2012–2020 yılları arasında geometri ve ölçme öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kocaeli Üniversitesi. Kocaeli, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, Ç., Karaduman, B., & Özaydın, Z. (2021). Thematic analysis of postgraduate theses on mathematics literacy in the field of mathematics education in Turkey. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 317–340.
  • Aslan, A. G. D., & Arnas, P. D. Y. A. (2007). Okul öncesi eğitim materyallerinde geometrik şekillerin sunuluşuna ilişkin içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 69–80.
  • Atasever, D. (2019). Türkiye’de 2014-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi [Yüksek Lisans Tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Avcı, E. (2018). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim İhtiyaçlarının belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumları. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(1), 17–34.
  • Balta, M. A., &Kanbolat, O. (2020). Matematik okuryazarlığına ilişkin lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1–16.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231–274.
  • Başaran, M., Bilir, E., Arslan, O., Çetin, M., Avcı, P., Bilici, B., Doruk, O., Arslan, B., &Gökçearslan, S. (2021). Eğitim bilimleri alanı doktora tezlerinde araştırma eğilimleri: Tematik ve yöntemsel bir inceleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(35), 54–73.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar İçin) (6. Baskı). Pegem A Yayınları.
  • Baz, F. Ç. (2017). Fatih projesi üzerine bir içerik analizi çalışması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 7(2/1), 93–103.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi-teknikler ve örnek çalışmalar (3. Baskı.). Siyasal Kitabevi.
  • Birgin, O., & Peker, E. S. (2021). Türkiye’de sayı duyusu konusunda yapılan çalışmalara ilişkin tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 593–609.
  • Bolat, Y., & Tekin, M. (2017). Üstün yeteneklilerin eğitimi araştırmalarında eğilimler: Yöntem bilimsel bir analiz. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 609–629.
  • Bolognesi, M., Pilgram, R., & van den Heerik, R. (2017). Reliability in content analysis: The case of semantic feature norms classification. Behavior Research Methods, 49(6), 1984–2001.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33–38.
  • Cantürk Günhan, B.,& Açan, H. (2016). Dinamik geometri yazılımı Kullanımının geometri başarısına etkisi: Bir Meta-analiz çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 1–23.
  • Carmines, E. G., & Zeller, R. A. (1979). Reliability and validity assessment. SAGE Publications.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19–27.
  • Çetin, İ., Erdoğan, A., & Yazlık, D. Ö. (2015). GeoGebra ile öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 84–92.
  • Chan, K. K., & Leung, S. W. (2014). Dynamic geometry software improves mathematical achievement: Systematic review and meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 51(3), 311–325.
  • Çil, B. (2019). Geometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000–2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin Bloom taksonomisine göre incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Bayburt Üniversitesi.
  • Çilingir, A. (2017). İletişim alanında içerik analizi yöntemi kullanılarak yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir inceleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1), 148–160.
  • Çiltaş, A., Güler, G., & Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2012(1), 565–580.
  • Clements, D. H., &Sarama, J. (2011). Early childhood teacher education: The case of geometry. Journal of Mathematics Teacher Education, 14(2), 133–148.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research methods in education. Routledge.
  • DeBlassie, R. R. (1974). Measuring and evaluating pupil progress. Ardent Media.
  • Dönmez, İ., & İdin, Ş. (2017). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanında üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(2), 57–74.
  • Duatepe, A. (2000). Van Hiele geometrik düşünme seviyeleri üzerine niteliksel bir araştırma. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler (ss.562–568). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dündar, S., Gökkurt, B., & Soylu, Y. (2012). The efficiency of visualization through geometry at mathematics education: A theoretical framework. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46(1), 2579–2583.
  • Elo, S., &Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Erkul, H., & Kanten, P. (2019). Metodolojik açıdan lisansüstü bitirme tezleri üzerine nitel bir araştırma. Management and Political Sciences Review, 1(1), 9–16.
  • Fidan, Y., &Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 185–197.
  • Gül, B. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki matematik başarıları ile van Hiele geometri düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Güler, M., & Yazıcı, M. (2018). Kuantum öğrenme yaklaşımını benimseyen çalışmalara yönelik bir tematik içerik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 93–108.
  • Gür, H. (2005). Matematik korkusu. A. Altun & S. Olkun (Eds.). Güncel gelişmeler ışığında ilköğretim matematik- fen-teknoloji-yönetim içinde. Anı Yayıncılık.
  • Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277–1288.
  • İpekoğlu, A., Kepceoğlu, İ., & Biber, A. (2020). Uzamsal yetenek ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve metodolojik eğilimleri: Türkiye örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 661–679.
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış öğrenme çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509–526.
  • Karakuş, F., & Peker, M. (2015). The effects of dynamic geometry software and physical manipulatives on pre-service primary teachers’ van Hiele levels and spatial abilities. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 338–365.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel yayın dağıtım.
  • Kedİklİ, D., & Katrancı, Y. (2021). Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 251–273.
  • Kemankaşlı, N., & Gür, H. (2018). Yapılandırmacı öğrenme ortamının geometri dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Çukurova Araştırmaları, 4(2), 117–128.
  • Kerlinger, F. N., & Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. Harcourt College Publishers.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170–189.
  • Kiriş, B. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Korkmaz, E., & Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi Konusunun öğretiminde öğrencilerin gerçekçi matematik eğitimi Yaklaşımına ve Yapılandırmacı Yaklaşıma İlişkin görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2980–3002.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology (2nd ed). Sage Publications.
  • Krippendorff, K. (2013). Content analysis: An introduction to its methodology (3rd ed). SAGE.
  • Kurtoğlu, M., &Seferoğlu, S. S. (2014). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(3), 1–10.
  • Kutluca, T., Hacıömeroğlu, G., & Gündüz, S. (2016). Türkiye’de bilgisayar destekli matematik öğretimini temel alan çalışmaların değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1253–1272.
  • LeCompte, M. D., & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52(1), 31–60.
  • MEB (2006). Ortaokul matematik dersi 5, 6, 7, 8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. MEB (2020). TIMMS 2019 Türkiye ön raporu. Eğitim analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No:15. Retrieved from https ://od sgm.m eb.go v.tr/meb_i ys_do syala r/202 0_12/ 10175 514_T IMSS_ 2019_ Turki ye_On Rapo ru_.p df
  • Meng, C. C., &Idris, N. (2012). Enhancing students’ geometric thinking and achievement in solid geometry. Journal of Mathematics Education, 5(1), 15–33.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., &Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics. International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Gonzalez, E. J., & Chrostowski, S. J. (2004). TIMSS2003 international mathematics report. Chapter 2. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education Boston College.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (2000). Principles and standards for school mathematics. Author.
  • Olkun, S., &Toluk Uçar, Z. (2006). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (3. Baskı). Maya Akademi.
  • Osmanoğlu, A. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ve öğrenme Eksikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 60–80. Retrieved from https ://dergipa rk.or g.tr/ tr/pu b/mae uefd/ issue /4279 1/393 204
  • Özdemir, A. Ş., Tektaş, M., & Egelioğlu, H. C. (2010). Geometri öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. E-journal of New World Sciences Academy, 5(1), 314–320.
  • Özdemir, N. (2020). Türkiye’de gerçekçi matematik eğitiminin matematik başarısına etkisi üzerine bir meta analiz çalışması [Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özey, K. (2019). Cebir öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: 2010–2018 yılları arası Türkiye örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Özkeleş Çağlayan, S. (2010). Lise I. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özsoy, N., &Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. Türk Online Eğitim Teknolojileri Dergisi, 3(4), 140–147.
  • Potter, W. J., & Levine-Donnerstein, D. (1999). Rethinking validity and reliability in content analysis. Journal of Applied Communication Research, 27(3), 258–284.
  • Prasad, B. D. (2008). Content analysis- A method in social science research. In D. K. L. Das, & V. Bhaskaran (Ed.), Research methods for social work (pp. 173–193). Prem Rawat for Rawat Publications.
  • Proctor, R. M. J., Baturo, A. R., & Cooper, T. J. (2002). Integrating concrete and virtual materials in an elementary mathematics classroom: A case study of success with fractions (p. 4059). Queensland University of Technology.
  • Trimurtini, W. S. B., Sukestiyarno, Y. L., & Kharisudin, I. (2022). A systematic review on geometric thinking: A review research between 2017–2021. European Journal of Educational Research, 11(3), 1535–1552.
  • Şahin, Ö., & Başgül, M. (2020). PISA üzerine yapılan lisansüstü tezlerin doküman analizi ile incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 50–66.
  • Sarı, M. H., & Aydoğdu, Ş. (2020). The effect of concrete and technology assisted learning tools on place value concept, achievement in mathematics and arithmetic performance. International Journal of Curriculum and Instruction, 12(1), 197–224.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice (1st ed). SAGE.
  • Selçik, N., & Bilgici, G. (2011). GeoGebra Yazılımının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 913–924.
  • Selçuk, Z., Palanci, M., & Dündar, H. (2014). Tendencies of the researches published in education and science journal: Content analysis. Eğitim ve Bilim, 39(173), 428–449.
  • Selman, E. (2019). Türkiye’de bulunan üniversitelerde dönüşüm geometrisi üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Semadeni, Z. (1984). A principle of concretization permanence for the formation of arithmetical concepts. Educational Studies in Mathematics, 15(4), 379–395.
  • Serin, M. K., & Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. AHI Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 155–169.
  • Sevencan, A. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Silverman, D. (2013). Doing qualitative research. SAGE.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2019). GeoGebra ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Tematik ve Yöntemsel Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 290–313.
  • Sönmez, D., Kaleli Yılmaz, G., &Altun, M. (2022). Matematik Okuryazarlığı üzerine yapılmış ve ulusal Tez merkezinde Yayınlanmış tezlerin doküman analizi. Temel Eğitim, 13, 13–31.
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education, (Special Issue), 1–22.
  • Tabak, S. (2019). Türkiye’de “gerçekçi matematik eğitimi”ne ilişkin araştırma eğilimleri: Tematik içerik analizi çalışması. AHI Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481–526.
  • Tabuk, M., Aydogdu, A. A., Kalyoncu, A., Erten, D. I., Arslan, K., Kara, N., & Arslan, T. (2018). Türkiye’deki bilgisayar destekli matematik öğretimi araştırmaları: Yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 16–38.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Temitayo, A. I. (2014). The effects of concrete objects on learning of some concepts in mathematics in Selected Secondary Schools in Ondo, Ondostate, A research work submitted to the department of educationaltechnology. School of Education, Adeyemi College Of Education.
  • Tereci, A., & Bindak, R. (2019). 2010–2017 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 40–55.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 95–104.
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3).
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Ünlü, M. (2014). Geometri başarısını etkileyen faktörler: Bir yapısal eşitlik modellemesi [Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uwurukundo, M. S., Maniraho, J. F., & Tusiime, M. (2021). Effects of GeoGebra on students’ attitudes towards learning geometry: A review of literature. African Journal of Educational Studies in Mathematics and Sciences, 17(2), 127–138.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve uzman görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yaman, H., & Şahin, T. (2014). Somut ve sanal manipülatif destekli geometri öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin geometrik yapıları inşa etme ve çizmedeki başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 202–220.
  • Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Yenilmez, K., & Uygan, C. (2010). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 931–942.
  • Yenilmez, K., & Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461–483.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları.B. Yıldırım (Ed.). İletişim araştırmalarında yöntemler-uygulama ve örneklerle (1. Baskı., s. 488) içinde. Literatürk Academia.
  • Yıldız, A., &Türkdoğan, A. (2021). Türkiye’de matematik eğitiminde özel yetenekli öğrencilere dair yürütülen tezler üzerine tematik bir inceleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(36), 95–111.
  • YÖK (2022). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. Retrieved from https ://is tatis tik.y ok.go v.tr/
  • Yorgancı, S. (2018). A study on the views of graduate students on the use of GeoGebra in mathematics teaching. European Journal of Education Studies, 4(8), 63–78.
  • Yücedağ, T. (2010). 2000–2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
There are 108 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematics Education
Journal Section Research Articles
Authors

Dilek Çağırgan

Mahir Biber

Publication Date September 17, 2023
Submission Date April 29, 2022
Published in Issue Year 2023 Issue: 50

Cite

APA Çağırgan, D., & Biber, M. (2023). Geometri Başarısı Üzerine Yapılmış ve Ulusal Tez Merkezi’nde Bulunan Tezlerin İçerik Analizi. Educational Academic Research(50), 74-89. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.22154

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929