Research Article
BibTex RIS Cite

Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı

Year 2017, Volume: 29 Issue: 2, 251 - 258, 01.10.2017

Abstract

Bu makalede, Taşıt Ağlarında, ağın erken adaptasyon yöntemi ile hızlı organize olmasını ve yeni melez bir atama mekanizması yardımı ile çok kanallılık ve gerçek zamanlı iletime katkı sağlayacak bir Ortam Erişim Kontrol (OEK) protokolü yaklaşımı önerilmektedir. Önerilen yaklaşım ile taşıt ağlarındaki düğümlerin, trafik akışı sırasında, ileri bir noktadaki yol kenarı birimlerine iletişim isteklerinin ulaştırılması neticesinde gerekli kanal atamalarının erkenden yapılması ve böylece ağın daha erken organize olması hedeflenmektedir. Bu yaklaşımın hızlı topoloji değişimleri olan taşıt ağlarında kullanılması ile hızlı organize olma ve çok kanallı gerçek zamanlı veri iletimine önemli ölçüde katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Önerilen yaklaşımla, iletişim kanal atamasının erken yapılacak olması nedeniyle kanal tahsis gecikmesi en az seviyede olur. Çoklu kanal haberleşmesi için taşıt ağlarıyla uyumlu ve standardize edilmiş olan DSRC (Dedicated Short Range Communication) kullanılmıştır. Farklı hareket yönleri için farklı frekans kanallarının kullanılması nedeniyle, iletim ve erişim girişimlerine daha dayanıklı bir yaklaşım elde edilmiştir. Öneri bu bağlamda ele alındığında, yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı, bu alanda yapılmış diğer birçok OEK protokolüne göre çok daha iyi sonuçlar vereceği aşikârdır.

References

  • 1. Hartenstein, H. and Laberteaux, K.P. (2008). A tutorial survey on vehicular ad hoc networks. IEEE Commun. Mag., 46: 164–171.
  • 2. Kenney, J. B. (2011). Dedicated short-range communications (DSRC) standards in the United States, Proc. IEEE, 99:1162–1182. 3. LAN/MAN Standards Committee. (2010). IEEE Std 802.11p-2010 IEEE Standart for Information Technology.
  • 4. Omar, H. A., Zhuang, W. and Li, L. (2013). VeMAC: A TDMA-based MAC protocol for reliable broadcast in VANETs. IEEE Trans. Mob. Comput.,12: 1724–1736.
  • 5. Abdalla, G.M., Abu-Rgheff, M.A. and Senouci. S.-M. (2009). Space-Orthogonal Frequency-Time medium access control (SOFT MAC) for VANET. 2009 Global Information Infrastructure Symposium, 1–8.
  • 6. Li, C., Wang, P., Chen, H.-H. and Guizani, M. (2008). A Cluster Based On-demand Multi-Channel MAC Protocol for Wireless Multimedia Sensor Networks. IEEE Int. Conf. Commun., 2371–2376.
  • 7. Sidhik, A., Mammu, K., Hernandez-jayo, U. and Sainz, N. (2015) Direction Aware Cluster-Based Multi Channel MAC Protocol For Vehicular Ad Hoc Networks. Wireless and Mobile Computing, Networking and Communications (WiMob), 549–556.
  • 8. Hadded, M., Muhlethaler, P., Laouiti, A., Zagrouba, R. and Saidane, L.A. (2015). TDMA-Based MAC Protocols for Vehicular Ad Hoc Networks: A Survey, Qualitative Analysis, and Open Research Issues. IEEE Commun. Surv. TUTORIALS, 17: 2461–2492.
  • 9. Gillani, S. A., Shah, P.A., Qayyum, A. and Hasbullah, H.B. (2014). MAC Layer Challenges and Proposed Protocols for Vehicular Ad-hoc Networks. Vehicular Ad-hoc Networks for Smart Cities, 306: 3–13.
  • 10. Shukla, N., Katiyar, P., Devgan, N., Kumar, N. and Dinker, A.G. (2014). Comparison of the MAC Protocols in Vehicular Ad-Hoc Network. Int. J. Adv. Res. Electr. Electron. Instrum. Eng., 3: 9543–9548.
  • 11. Borgonovo, F., Capone, A., Cesana, M. and Fratta, L. (2003). ADHOC: A new, flexible and reliable MAC architecture for ad-hoc networks. IEEE Wirel. Commun. Netw. Conf. WCNC, 2: 965–970.
  • 12. Yu, F. and Biswas, S. (2007). A Self Reorganizing MAC Protocol for Inter-vehicle Data Transfer Applications in Vehicular Ad Hoc Networks. 10th International Conference on Information Technology (ICIT 2007), 110–115.
  • 13. Günter, Y., Wiegel, B. and Großmann, H. P. (2007). Cluster-based medium access scheme for VANETs. IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, Proceedings, ITSC, 343–348.
  • 14. Su, H. and Zhang, X. (2007). Clustering-Based Multichannel MAC Protocols for QoS Provisionings Over Vehicular Networks. IEEE Trans. Veh. Technol., 56: 3309–3323.
  • 15. Lu, N., Ji, Y., Liu, F. and Wang, X. (2010). A dedicated multi-channel MAC protocol design for VANET with adaptive broadcasting. IEEE Wirel. Commun. Netw. Conf. WCNC, 2008.
  • 16. Guo, W., Huang, L., Chen, L., Xu, H. and Xie, J. (2012). An Adaptive Collision-Free MAC protocol based on TDMA for Inter-Vehicular communication. Wireless Communications Signal Processing (WCSP), 2012 International Conference, 1–6.
  • 17. Zou, R., Liu, Z., Zhang, L. and Kamil, M. (2014). A Near Collision Free Reservation based MAC Protocol for VANETs. IEEE WCNC, 2: 1538–1543.
Year 2017, Volume: 29 Issue: 2, 251 - 258, 01.10.2017

Abstract

References

  • 1. Hartenstein, H. and Laberteaux, K.P. (2008). A tutorial survey on vehicular ad hoc networks. IEEE Commun. Mag., 46: 164–171.
  • 2. Kenney, J. B. (2011). Dedicated short-range communications (DSRC) standards in the United States, Proc. IEEE, 99:1162–1182. 3. LAN/MAN Standards Committee. (2010). IEEE Std 802.11p-2010 IEEE Standart for Information Technology.
  • 4. Omar, H. A., Zhuang, W. and Li, L. (2013). VeMAC: A TDMA-based MAC protocol for reliable broadcast in VANETs. IEEE Trans. Mob. Comput.,12: 1724–1736.
  • 5. Abdalla, G.M., Abu-Rgheff, M.A. and Senouci. S.-M. (2009). Space-Orthogonal Frequency-Time medium access control (SOFT MAC) for VANET. 2009 Global Information Infrastructure Symposium, 1–8.
  • 6. Li, C., Wang, P., Chen, H.-H. and Guizani, M. (2008). A Cluster Based On-demand Multi-Channel MAC Protocol for Wireless Multimedia Sensor Networks. IEEE Int. Conf. Commun., 2371–2376.
  • 7. Sidhik, A., Mammu, K., Hernandez-jayo, U. and Sainz, N. (2015) Direction Aware Cluster-Based Multi Channel MAC Protocol For Vehicular Ad Hoc Networks. Wireless and Mobile Computing, Networking and Communications (WiMob), 549–556.
  • 8. Hadded, M., Muhlethaler, P., Laouiti, A., Zagrouba, R. and Saidane, L.A. (2015). TDMA-Based MAC Protocols for Vehicular Ad Hoc Networks: A Survey, Qualitative Analysis, and Open Research Issues. IEEE Commun. Surv. TUTORIALS, 17: 2461–2492.
  • 9. Gillani, S. A., Shah, P.A., Qayyum, A. and Hasbullah, H.B. (2014). MAC Layer Challenges and Proposed Protocols for Vehicular Ad-hoc Networks. Vehicular Ad-hoc Networks for Smart Cities, 306: 3–13.
  • 10. Shukla, N., Katiyar, P., Devgan, N., Kumar, N. and Dinker, A.G. (2014). Comparison of the MAC Protocols in Vehicular Ad-Hoc Network. Int. J. Adv. Res. Electr. Electron. Instrum. Eng., 3: 9543–9548.
  • 11. Borgonovo, F., Capone, A., Cesana, M. and Fratta, L. (2003). ADHOC: A new, flexible and reliable MAC architecture for ad-hoc networks. IEEE Wirel. Commun. Netw. Conf. WCNC, 2: 965–970.
  • 12. Yu, F. and Biswas, S. (2007). A Self Reorganizing MAC Protocol for Inter-vehicle Data Transfer Applications in Vehicular Ad Hoc Networks. 10th International Conference on Information Technology (ICIT 2007), 110–115.
  • 13. Günter, Y., Wiegel, B. and Großmann, H. P. (2007). Cluster-based medium access scheme for VANETs. IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, Proceedings, ITSC, 343–348.
  • 14. Su, H. and Zhang, X. (2007). Clustering-Based Multichannel MAC Protocols for QoS Provisionings Over Vehicular Networks. IEEE Trans. Veh. Technol., 56: 3309–3323.
  • 15. Lu, N., Ji, Y., Liu, F. and Wang, X. (2010). A dedicated multi-channel MAC protocol design for VANET with adaptive broadcasting. IEEE Wirel. Commun. Netw. Conf. WCNC, 2008.
  • 16. Guo, W., Huang, L., Chen, L., Xu, H. and Xie, J. (2012). An Adaptive Collision-Free MAC protocol based on TDMA for Inter-Vehicular communication. Wireless Communications Signal Processing (WCSP), 2012 International Conference, 1–6.
  • 17. Zou, R., Liu, Z., Zhang, L. and Kamil, M. (2014). A Near Collision Free Reservation based MAC Protocol for VANETs. IEEE WCNC, 2: 1538–1543.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section MBD
Authors

Fikri Ağgün This is me

Musa Çıbuk

Shafqat Ur Rehman This is me

Publication Date October 1, 2017
Submission Date September 23, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 29 Issue: 2

Cite

APA Ağgün, F., Çıbuk, M., & Ur Rehman, S. (2017). Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 29(2), 251-258.
AMA Ağgün F, Çıbuk M, Ur Rehman S. Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. October 2017;29(2):251-258.
Chicago Ağgün, Fikri, Musa Çıbuk, and Shafqat Ur Rehman. “Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 29, no. 2 (October 2017): 251-58.
EndNote Ağgün F, Çıbuk M, Ur Rehman S (October 1, 2017) Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 29 2 251–258.
IEEE F. Ağgün, M. Çıbuk, and S. Ur Rehman, “Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 29, no. 2, pp. 251–258, 2017.
ISNAD Ağgün, Fikri et al. “Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 29/2 (October 2017), 251-258.
JAMA Ağgün F, Çıbuk M, Ur Rehman S. Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;29:251–258.
MLA Ağgün, Fikri et al. “Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 29, no. 2, 2017, pp. 251-8.
Vancouver Ağgün F, Çıbuk M, Ur Rehman S. Taşıt Ağları için Yeni Bir Çok Kanallı Ortam Erişim Kontrol Protokolü Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;29(2):251-8.