Marka ve marka
bileşenleri pazarlama açısından önemli değerlerdir. Rekabet açısından marka,
işletmelere farklılık, farkındalık ve imaj sağlamakta ve işletmeleri
rakiplerinden bu yönleri ile ayrıştırmaktadır. Dolayısıyla gerek rekabet
açısından gerekse tüketiciler açısından marka, farkındalık sağlayan, iletişimi
kolaylaştıran ve duygusal ilişkiyi güçlendiren bir araçtır. Marka hikâyeleri de
markanın bir bileşeni olarak tüketiciler ile iletişim sağlamada önemli bir
argümandır. Firmalar marka hikâyeleri ile tüketicilerin zihninde farklı bir yer
edinebilirler. Bu açıdan bu çalışmanın amacı marka hikâyelerinin tüketicilerde
oluşturabileceği etkilerin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik olarak iki ayrı
örneklem grubunda anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre
tüketiciler açısından marka hikâyeleri anlatı aktarımı, daha az eleştirel
düşünce ve daha yüksek ağızdan ağıza aktarım niyeti taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 34 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).