ISSN 0719-8884(27.01.2021)" />
Research Article
BibTex RIS Cite

VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 65 - 74, 23.12.2021

Abstract

Mimarlık var olduğundan beri mimarlar gerek teori gerek pratik tarafında yeni olana ulaşmak adına sayısız deney yapmışlardır. Bilgisayar Destekli Tasarım araçları ise deneysel mimari için bir deney ortamı olmuştur.20. Yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan ve hızla gelişen bu iki kavramın tarihsel süreçte birbirlerine olan etkileri araştırılmıştır.Örnekler,1980 yılında birincisi yapılan Venedik Mimarlık Bienallerinden seçildi.Örnekler seçilmeden önce Deneysel Mimarlık ve Bilgisayar Destekli Tasarım kavramları kısaca tanıtılmıştır.Her 10 yıl için bir adet olmak üzere 4 adetörnek seçilmiştir. Bu örneklerin tasarımında ve inşasında Bilgisayar Destekli Tasarım teknolojilerinin rolleri açıklanmıştır.Örneklerin incelenmesi sonucunda,tarihsel süreçte deneysel mimari işlerinde kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım araçlarının sayısının arttığı görülmüştür.Ayrıca deneysel işlerde BDT teknolojilerinin sadece araç olarak değil aynı zamanda kuramsal altyapıda yer aldığı da görülmüştür. Araştırmanın sonunda deneysel mimaride bilgisayar destekli tasarım araçlarının fiziksel dünya ile dijital dünyaarasındaki sınırları her geçen gün biraz daha kaldırdığıvemimarınkonumunu değiştirmeye başladığıgörülmüştür.

Supporting Institution

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

References

  • Fulya Özsel Akipek, Necati İnceoğlu,(2007)“Bilgisayar Destekli Tasarım ve ÜretimTeknolojilerinin Mimarlıktaki Kullanımları”YTÜ Mim. Fak. E-DergisiCilt 2,Sayı 4,
  • Handan Aş(2019)“Saran Mimari Yazılım ve Teknolojilerinin Kültürel Mirası Koruma Çalışmalarında Kullanımı”Tasarım EnformatiğiCilt:01 Sayı:02
  • Alex Ball,(2013)“Preserving Computer-Aided Design”
  • Beyhan, F., & Arslan Selçuk, S. (2018). “3D Printing in Architecture: One Step Closer to a Sustainable Built Environment.”Proceedings of 3rd International Sustainable Buildings Symposium(ISBS 2017), 253–268. doi:10.1007/978-3-319-63709-9_20
  • CorradoCurti, (2011)“Architecture asthe solidstate of tought:aDialoguewith Lebbeus Woods”
  • Kadir Demircan, Neşe ÇakıcıAlp,(2020)“Yapı Bilgi Modellemesine Geçiş Sürecinde YaşananAnlaşmazlık ve Uyuşmazlıklar”Artium, 8(2),135-144.
  • BenanDönmez, Pınar Dinç Kalaycı,(2018)“Deneysel Mimarlık için Bir Zeminİnşası Girişimi:Vitruvius veSerpetine Galeri Pavyonları Arakesitinden Deneyseli Okumak”MimarlıkPlanlama veTasarımAraştırmaları, NobelYayıncılık.
  • Zeynep Dündar, (2012)“Deney ile Mimarlığın Buluştuğu Noktada:Deneysel Mimarlık”
  • El-Sayegh, S., Romdhane, L., & Manjikian, S. (2020). “A critical review of 3D printing in construction: benefits, challenges, and risks.”Archives of Civil and Mechanical Engineering, 20(2). doi:10.1007/s43452-020-00038-w
  • Charles W. Hull,(1984)“Apparatus forproduction of three dimensional objects by stereolithography.”US6027324AErişimadresi: https://patents.google.com/patent/US6027324A
  • “InstallationDescriptions”(2008)Erişim adresi:http://www.airxy.org/views.html(2021.01.27)
  • Mehmet İnceoğlu, Bircanİnan, (2020)“Bilgisayar Destekli Tasarımın Gelişimi: Yeni Bir Mimari Metodoloji olarakYBM”GSI JournalsSerie C: Advancements inInformation Sciencesand Technologies, Volume: 3,Issue: 1, p. 47-65
  • Evren Karadağ,(2002)“Bilgisayar Destekli Tasarımın İçMimarlık Bürolarına Etkileri”Y.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü
  • “La Biennale di Venezia:History 1850-2019” Erişimadresi:https://www.labiennale.org/en/history(17.01.2021)
  • Kaley Overstreet.(2018)"Cloud Pergola: The Croatian Pavilion at the 2018 Venice Biennale". ArchDailyErişimadresi:<https://www.archdaily.com/895711/cloud-pergola-the-croatian-pavilion-at-the-2018-venice-biennale> ISSN 0719-8884(27.01.2021)
  • Öke A., Bayazıt N., İnceoğluM., Tapan M.,“Mimari Tasarlama Ders Notları.”,İTÜ MimarlıkFakültesi, İstanbul, 1978.
  • (2021)“Piksel ve Vektörler ArasındakiFark Nedir?”https://tr.digitalentertainmentnews.com/whats-difference-between-pixels-323199
  • Ali Rahim,(2000)“Greg Lynn, Embryologic Houses”,(guest-editor), ContemporaryProcesses in Architecture, AD Profile 145, AD 10, May-June 2000, pp 26-35.
  • “Christopher Salter-AirXY«”(2012)Archive ofDigitalArt(ADA). Erişim adresi: https://www.digitalartarchive.at/database/general/work/air-xy.html (2021.01.27).
  • Meryem Topçu, “Bilgisayar Teknolojilerinin Mimari Tasarım Üzerindeki Etkileri”(2012)
  • Cezary Wąs,(2015)“PracticingTheory. Concepts of early works of Daniel Libeskind as Referencesfor Real Architecture”(Çev. Tomasz Bauer)QuartNr2(36)
  • Roland Hudson, (2010)“Strategies for Parametric Design in Architecture.”
  • ZŁOTA 44-Architecture-is a language -Daniel Libeskind's lecture in Warsaw (20.11.2015)Video, Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=5b0UwPxfGOw&list=PLyemNuxAizZxdJG3Y8bfOwBq6VK4rnAQJ
Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 65 - 74, 23.12.2021

Abstract

References

  • Fulya Özsel Akipek, Necati İnceoğlu,(2007)“Bilgisayar Destekli Tasarım ve ÜretimTeknolojilerinin Mimarlıktaki Kullanımları”YTÜ Mim. Fak. E-DergisiCilt 2,Sayı 4,
  • Handan Aş(2019)“Saran Mimari Yazılım ve Teknolojilerinin Kültürel Mirası Koruma Çalışmalarında Kullanımı”Tasarım EnformatiğiCilt:01 Sayı:02
  • Alex Ball,(2013)“Preserving Computer-Aided Design”
  • Beyhan, F., & Arslan Selçuk, S. (2018). “3D Printing in Architecture: One Step Closer to a Sustainable Built Environment.”Proceedings of 3rd International Sustainable Buildings Symposium(ISBS 2017), 253–268. doi:10.1007/978-3-319-63709-9_20
  • CorradoCurti, (2011)“Architecture asthe solidstate of tought:aDialoguewith Lebbeus Woods”
  • Kadir Demircan, Neşe ÇakıcıAlp,(2020)“Yapı Bilgi Modellemesine Geçiş Sürecinde YaşananAnlaşmazlık ve Uyuşmazlıklar”Artium, 8(2),135-144.
  • BenanDönmez, Pınar Dinç Kalaycı,(2018)“Deneysel Mimarlık için Bir Zeminİnşası Girişimi:Vitruvius veSerpetine Galeri Pavyonları Arakesitinden Deneyseli Okumak”MimarlıkPlanlama veTasarımAraştırmaları, NobelYayıncılık.
  • Zeynep Dündar, (2012)“Deney ile Mimarlığın Buluştuğu Noktada:Deneysel Mimarlık”
  • El-Sayegh, S., Romdhane, L., & Manjikian, S. (2020). “A critical review of 3D printing in construction: benefits, challenges, and risks.”Archives of Civil and Mechanical Engineering, 20(2). doi:10.1007/s43452-020-00038-w
  • Charles W. Hull,(1984)“Apparatus forproduction of three dimensional objects by stereolithography.”US6027324AErişimadresi: https://patents.google.com/patent/US6027324A
  • “InstallationDescriptions”(2008)Erişim adresi:http://www.airxy.org/views.html(2021.01.27)
  • Mehmet İnceoğlu, Bircanİnan, (2020)“Bilgisayar Destekli Tasarımın Gelişimi: Yeni Bir Mimari Metodoloji olarakYBM”GSI JournalsSerie C: Advancements inInformation Sciencesand Technologies, Volume: 3,Issue: 1, p. 47-65
  • Evren Karadağ,(2002)“Bilgisayar Destekli Tasarımın İçMimarlık Bürolarına Etkileri”Y.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü
  • “La Biennale di Venezia:History 1850-2019” Erişimadresi:https://www.labiennale.org/en/history(17.01.2021)
  • Kaley Overstreet.(2018)"Cloud Pergola: The Croatian Pavilion at the 2018 Venice Biennale". ArchDailyErişimadresi:<https://www.archdaily.com/895711/cloud-pergola-the-croatian-pavilion-at-the-2018-venice-biennale> ISSN 0719-8884(27.01.2021)
  • Öke A., Bayazıt N., İnceoğluM., Tapan M.,“Mimari Tasarlama Ders Notları.”,İTÜ MimarlıkFakültesi, İstanbul, 1978.
  • (2021)“Piksel ve Vektörler ArasındakiFark Nedir?”https://tr.digitalentertainmentnews.com/whats-difference-between-pixels-323199
  • Ali Rahim,(2000)“Greg Lynn, Embryologic Houses”,(guest-editor), ContemporaryProcesses in Architecture, AD Profile 145, AD 10, May-June 2000, pp 26-35.
  • “Christopher Salter-AirXY«”(2012)Archive ofDigitalArt(ADA). Erişim adresi: https://www.digitalartarchive.at/database/general/work/air-xy.html (2021.01.27).
  • Meryem Topçu, “Bilgisayar Teknolojilerinin Mimari Tasarım Üzerindeki Etkileri”(2012)
  • Cezary Wąs,(2015)“PracticingTheory. Concepts of early works of Daniel Libeskind as Referencesfor Real Architecture”(Çev. Tomasz Bauer)QuartNr2(36)
  • Roland Hudson, (2010)“Strategies for Parametric Design in Architecture.”
  • ZŁOTA 44-Architecture-is a language -Daniel Libeskind's lecture in Warsaw (20.11.2015)Video, Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=5b0UwPxfGOw&list=PLyemNuxAizZxdJG3Y8bfOwBq6VK4rnAQJ
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Kamer Erol 0000-0002-0140-2795

Publication Date December 23, 2021
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Erol, K. (2021). VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI. Tasarım Enformatiği, 2(2), 65-74.
AMA Erol K. VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI. te. December 2021;2(2):65-74.
Chicago Erol, Kamer. “VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI”. Tasarım Enformatiği 2, no. 2 (December 2021): 65-74.
EndNote Erol K (December 1, 2021) VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI. Tasarım Enformatiği 2 2 65–74.
IEEE K. Erol, “VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI”, te, vol. 2, no. 2, pp. 65–74, 2021.
ISNAD Erol, Kamer. “VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI”. Tasarım Enformatiği 2/2 (December 2021), 65-74.
JAMA Erol K. VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI. te. 2021;2:65–74.
MLA Erol, Kamer. “VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI”. Tasarım Enformatiği, vol. 2, no. 2, 2021, pp. 65-74.
Vancouver Erol K. VENEDİK MİMARLIK BİENALİ ÜZERİNDEN DENEYSEL MİMARİDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM ETKİLERİNİN OKUMASI. te. 2021;2(2):65-74.