In this work, the sounds from faulty disc brake system have been
analyzed by wavelet ridge approach. The sounds have been acquired by two
identical Norsonic Type 1228 microphones on vehicle in the lab environment. The
data transferred into computer via data acquisition board was analyzed in
Matlab by wavelet ridge approach to discriminate normal brake sound from the
faulty one; the entropy of wavelet ridge
matrix have been calculated. All in all, it has been observed that the calculated
entropies collected from the faulty brake is greater than the normal one, and
it can be used as a discriminative feature in the fault analysis.
Bu
çalışmada hatalı disk fren sistemlerinden gelen seslerin dalgacık tepeleri
yaklaşımı ile analizi gerçekleştirilmiştir. Bu sesler iki adet Norsonic Type
1228 mikrofon ile laboratuvar ortamında ve araç üzerinde kaydedilmiştir. Bir
veri toplama kartı aracılığı ile bilgisayara aktarılan ses kayıtları Matlab ile
analiz edilmiş, normal fren sesleri ile istenmeyen sesleri ayırt etmek için
Dalgacık Tepeleri yaklaşımı kullanılmıştır ve fren seslerinin dalgacık tepesi
matrisleri için entropi değerleri bulunmuştur. İnceleme sonucunda hatalı
frenlerden gelen sinyallerden hesaplanan entropilerinin daha yüksek olduğu ve
bu değerlerin ayırıcı bir öznitelik olarak hata analizinde kullanılabileceği tespit
edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 32 Sayı: 4 |