Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEKATRONİK PROGRAMLARINDA ARDUİNO İLE GÖMÜLÜ PROGRAMLAMA DERSİNİN ROBOT PROJE UYGULAMALI PLANLANMASI

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 7, 31.10.2017

Öz

Son teknolojik gelişmelerin ürünü
olan günümüz cihazları, mekanik aksama, elektronik devrelere ve bir kontrol
yazılımına sahiptir. Bu tür cihazlar mekatronik cihazlar olarak
adlandırılmaktadır. Sanayi kuruluşları bu mekatronik cihazların üretim ve
üretimde kullanımı için yetişmiş ara elamanlara ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyacı
karşılamakla görevli olan meslek yüksekokulları uygulamalı programlama eğitimi
vermek konusunda yetersiz kalmaktadır. Bu çalışmada kontrolör olarak düşük
maliyetli, fonksiyonel ve uygulama için ekstra devre kurma gerektirmeyen
arduino yazılım geliştirme kitlerini kullanarak gerçekleştirilebilecek olan
gömülü programlama dersinin mekatronik programlarının ders müfredatlarına
teorik ve uygulamalı olarak nasıl eklenebileceği yönünde bir planlama
yapılmıştır. Kırklareli Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı’nda pilot çalışma yapılmıştır. Bu kapsamda 14 haftalık
teorik ve uygulamalı ders içeriği hazırlanmıştır. Dersin değerlendirilme
sürecinde öğrenciler tarafından arduino kullanılarak yapılan robotlar özgünlük,
mekanik tasarım ve programlama kalitesi gibi kriterler ile puanlanmıştır. Sonuç
olarak mekatronik programında eğitim gören öğrenciler farklı derslerde
öğrendikleri teorik bilgileri tek bir proje üzerinde uygulayabilmişlerdir.
Yılsonunda öğrencilere uygulanan anket sonuçları değerlendirilmiş ve
öğrencilerin programlama dersi hakkında çok olumlu görüşlere sahip oldukları
gözlemlenmiştir.





Kaynakça

  • Adıgüzel, O.C., (2009), Meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyeri eğitimi öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 115-128.
  • Akpınar, B., (2003), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Pegem.
  • Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,24(3),383-396. Binici, H., (1999), Endüstriye Dayalı Eğitim (EDÖ), Kişisel Rapor.
  • Boz, İ., (2002), Türkiye’de Turizm Eğitimi Maliyetleri ile Reel Ücret Seviyesinin Karşılaştırılması, Turizm Eğitimi Konferansı.
  • Davras, G.M., Bulgan, G., (2012), Meslek Yüksekokulu (MYO) Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 227-238.
  • Ersoy, H., Madran, R.O., Gülbahar,Y., (2011), Programlama Dilleri Öğretimine Bir Model Önerisi: Robot Programlama. 13. Akademik Bilişim Konferansı, 731-736.
  • Fukuda, T., Hasegawa, Y., (2004), Mechatronics Today and Tomorrow, 9th Mechatronics Forum International Conference. Gora, O., (2015), Arduino ile Köprülü Vinç Kablosuz Kontrolü. 17. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Gören, A., Başer, Ö., (2008), İdeal Mekatronik Mühendisliği Eğitimi ve Hidrolik-Pnömatik, V. Uluslararası Hidrolik Pnömatik Kongresi, 307-318.
  • Sarik, J., Kymissis, I., (2010), Lab Kits Using the Arduino Prototyping Platform. 40th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Session T3C-1-5.
  • Tunç, A., (2005), Yüksek Okulları Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-81.
  • http://www.robotiksistem.com/arduino_nedir_arduino_ozellikleri.html adresinden 14 Ağustos 2016 tarihinde ulaşılmıştır.

PLANNING THE ARDUINO EMBEDDED PROGRAMMING COURSE WITH ROBOT PROJECT APPLICATION FOR MECHATRONICS PROGRAMS

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 7, 31.10.2017

Öz

The present apparatus which are the products of the latest
technological developments, have mechanical parts, electronic circuits and a
control software. These apparatus are called mechatronic devices. The
industrial companies needs qualified technicians for the production of these
devices and using during production. The vocational colleges attendant to meet
this need are insufficient on practical programming training. In this study, a
planning has been done on how to add the Embedded Programming course on the
Arduino which is lower priced, functional and not required extra circuits for
application, as theoretical and practical to the mechatronics program’s
curriculum. The pilot study was conducted in Kırklareli University Vocational
School of Technical Sciences Mechatronics Program. In this context, theoretical
and practical course content was prepared for 14 weeks. In the theoretical
section, topics like input-output ports, interrupts, timers etc. Disclosed and
supported by experiments. In the practical section, students are divided in the
groups and preparation of a kind of robot as their choices is provided. In the
course evaluation process, the robots prepared by students are scored by using
the criteria like originality, mechanical design and programming quality. The
benefit analysis of the course was conducted. As a result, the mechatronics
students could implement the theoretical knowledge from varied courses on a
project. The students able to observe the robot’s action due to changes on the
program so they had more consistent knowledge. The questionaries’ results
administered at the end of the year were evaluated and it has been observed
that students have a very favorable opinion of the programming course.




Kaynakça

  • Adıgüzel, O.C., (2009), Meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyeri eğitimi öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 115-128.
  • Akpınar, B., (2003), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Pegem.
  • Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,24(3),383-396. Binici, H., (1999), Endüstriye Dayalı Eğitim (EDÖ), Kişisel Rapor.
  • Boz, İ., (2002), Türkiye’de Turizm Eğitimi Maliyetleri ile Reel Ücret Seviyesinin Karşılaştırılması, Turizm Eğitimi Konferansı.
  • Davras, G.M., Bulgan, G., (2012), Meslek Yüksekokulu (MYO) Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 227-238.
  • Ersoy, H., Madran, R.O., Gülbahar,Y., (2011), Programlama Dilleri Öğretimine Bir Model Önerisi: Robot Programlama. 13. Akademik Bilişim Konferansı, 731-736.
  • Fukuda, T., Hasegawa, Y., (2004), Mechatronics Today and Tomorrow, 9th Mechatronics Forum International Conference. Gora, O., (2015), Arduino ile Köprülü Vinç Kablosuz Kontrolü. 17. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Gören, A., Başer, Ö., (2008), İdeal Mekatronik Mühendisliği Eğitimi ve Hidrolik-Pnömatik, V. Uluslararası Hidrolik Pnömatik Kongresi, 307-318.
  • Sarik, J., Kymissis, I., (2010), Lab Kits Using the Arduino Prototyping Platform. 40th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Session T3C-1-5.
  • Tunç, A., (2005), Yüksek Okulları Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-81.
  • http://www.robotiksistem.com/arduino_nedir_arduino_ozellikleri.html adresinden 14 Ağustos 2016 tarihinde ulaşılmıştır.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Gezici Bu kişi benim

Sıtkı Kocaoğlu Bu kişi benim

Ercan Coşgun Bu kişi benim

Eray Yılmazlar

Murat Tuna

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gezici, H., Kocaoğlu, S., Coşgun, E., Yılmazlar, E., vd. (2017). MEKATRONİK PROGRAMLARINDA ARDUİNO İLE GÖMÜLÜ PROGRAMLAMA DERSİNİN ROBOT PROJE UYGULAMALI PLANLANMASI. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(1), 1-7.