Yaşamdaki matematiği tanıma ve kullanma tüm eğitim kademeleri için öğretim programlarının önemli bir hedefidir. Öğrenilen matematiğin günlük yaşamda kullanımı ile ilgili olarak bilinen en kapsamlı çalışmalar (PISA, TIMSS, v.b), ülkemizdeki öğrencilerin matematiği kullanma konusunda diğer ülkelere nazaran oldukça başarısız olduğunu göstermektedir. Bu olumsuz tablonun nedenlerinin araştırılması anlamında yapılacak yeni çalışmalar oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda mevcut çalışmada matematiği kullanma becerilerinden birisi olan modelleme becerisinin, temel eğitim sürecini tamamlamakta olan öğrenciler tarafından nasıl kullanıldığının ayrıntılı analizi yapılmıştır. Çalışmada oluşturulan kuramsal çerçeveye bağlı olarak araştırmacı tarafından “Modelleme Becerisi Dereceli Puanlama Ölçeği” geliştirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Çalışmanın uygulama aşamasında ise bir Anadolu lisesinden seçilen altı öğrenciye rutin olmayan gerçek yaşam problemlerinden oluşan sekiz soruluk “Matematiği Kullanma Problemleri” uygulanarak uzun soluklu klinik mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçları ile araştırmamızda yer alan öğrencilerin matematiksel modelleme becerilerini kullanma biçimleri farklı boyutlarda değerlendirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin modelleme becerilerini etkili olarak kullanabilmeleri adına öğretim ortamlarında matematiksel modelleme ve uygulama problemlerine daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 36 Sayı: 1 |