Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Karma Eğitim Öğrencileri Arasında Yapılan Anketin Açık Kaynak Kodlu Veri Madenciliği Yazılımları ile Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 70 - 81, 29.08.2019
https://doi.org/10.35377/saucis.02.02.594188

Öz

Veri tabanlarındaki veriler arasında bulunan ilişkiler,
örüntüler, sapma ve eğilimler gibi bilgilerin ortaya çıkarılması ve keşfi veri
madenciliğinin temelini oluşturur. 
Ortaya çıkarılan bu bilgiler faaliyete yönelik karar destek sistemleri
için gerekli temel verileri sağlar. Bu çalışmada Sakarya Üniversitesi
Bilgisayar ve Bilişim Sistemleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde
uygulanmakta olan Karma Eğitim Programı öğrencileri arasında yapılan bir anket veri madenciliği birliktelik analizi yöntemiyle
incelenerek öğrencilerin memnuniyet ve başarılarını etkileyen etmenler
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada açık kaynak kodlu veri madenciliği
yazılımları kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Ü. Kocabıçak, G. Çağıl, ve N. Açıkgöz, “Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi uzaktan (karma) eğitim programlarının SWOT analizi yardımıyla değerlendirilmesi,” içinde Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2011, cilt 2, ss. 1420-1429.
  • A. Tekerek, “Veri madenciliği süreçleri ve açık kaynak kodlu veri madenciliği araçları,” içinde Akademik Bilişim’11, 2011, ss. 161-169.
  • KDnuggets, “Poll results: Top analytics, data mining, big data software used,” 2012, [Çevrimiçi] Url: http://www.kdnuggets.com/2012/05/top-analytics-data-mining-big-data-software.html. [Erişim: 13-Tem-2019].
  • X. Chen, G. Williams, ve X. Xu, “A survey of open source data mining systems,” Emerging Technologies in Knowledge Discovery and Data Mining, Lecture Notes in Computer Science, cilt 4819, ss. 3-14, 2007.
  • R. Mikut ve M. Reischl, “Data mining tools,” WIREs Data Mining Knowl Discov, ss. 1–13, 2011.
  • Y. Ramamohan, K. Vasantharao, C. Kalyana Chakravarti, ve A. S. K. Ratnam (2012), “A study of data mining tools in knowledge discovery process,” International Journal of Soft Computing and Engineering (IJSCE), cilt 2, sayı 3, ss. 191-194, 2012.
  • A. H. Wahbeh, Q. A. Al-Radaideh, M. N. Al-Kabi, ve E. M. Al-Shawakfa, “A comparison study between data mining tools over some classification methods,” (IJACSA) International Journal of Advanced Computer Science and Applications, Special Issue on Artificial Intelligence, ss. 18-26, 2011.
  • A. S. Bozkır, B. Gök, ve E. Sezer, “Üniversite öğrencilerinin interneti eğitimsel amaçlar için kullanmalarını etkileyen faktörlerin veri madenciliği yöntemleriyle tespiti,” Bilimde Modern Yöntemler Sempozyumu, Eskişehir, 2008.
  • M. Altun, “Eğitsel Veri Madenciliği Uygulamaları,” Doktora Semineri II, Eğitim Bilimleri Bölümü, EYTEPE ABD Doktora Programı, Akdeniz Üniversitesi, Haziran2017, doi: 10.13140/RG.2.2.15957.32482
  • U. Ekim, “Veri madenciliği algoritmalarını kullanarak öğrenci verilerinden birliktelik kurallarının çıkarılması,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 302517, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2011.
  • M. Karabatak ve M. C. İnce. “Apriori algoritması ile öğrenci başarısı analizi,” içinde Eleco'2004 Elektrik - Elektronik - Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu Ve Fuarı Bildirileri, 2004.
  • Ö. Çöllüoğlu Gülen, “Veri madenciliği teknikleri ile üstün yetenekli öğrencilerin ilgi alanlarının analizi,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 362466, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2014.
  • O. Yücel, “Web tabanlı eğitimde web madenciliği uygulaması ile öğrenci davranışlarının analizi,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 332745, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2012.
  • M. Ağaoğlu ve S. Yurtkoru, “Öğrencilerin üniversite eğitiminden beklentileri ve tercih ölçütlerine ilişkin veri madenciliği uygulaması,” içinde Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2011, cilt 3, ss. 1978-1985.
  • M. Dener, M. Dörterler, ve A. Orman, “Açık kaynak kodlu veri madenciliği programları: Weka’da örnek uygulama,” içinde Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2009, ss. 787-796.
  • M. Koç ve M. Karabatak, “Sosyal ağların öğrenciler üzerindeki etkisinin veri madenciliği kullanılarak incelenmesi,” içinde 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 2011.
  • J. Han, M. Kamber, ve J. Pei, “Data Mining: Concepts and Techniques,” The Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems, ss. 264-271, 2012.
  • P.-N. Tan, M. Steinbach, ve V. Kumar, “Introduction to Data Mining,” Pearson Addison-Wesley, ss. 370-386, 2006.

Evaluation of the Survey Made Among SAÜ Computer Engineering Mixed Education Students by Using Open Source Code Data Mining Software

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 70 - 81, 29.08.2019
https://doi.org/10.35377/saucis.02.02.594188

Öz

Discovery
and extraction of information such as relations, patterns, deviations and
trends existing among the data in data bases form the basis of data mining.
This extracted information provides the basic data required for operational
decision support systems. In this study, a survey made among the students of
Mixed Education Program offered at Sakarya University Faculty of Computer and
Information Sciences Computer Engineering department has been evaluated using
data mining association analysis method in order to be able to determine the
factors affecting satisfaction and success of students. Open source code data
mining software have been used in the study.

Kaynakça

  • Ü. Kocabıçak, G. Çağıl, ve N. Açıkgöz, “Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi uzaktan (karma) eğitim programlarının SWOT analizi yardımıyla değerlendirilmesi,” içinde Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2011, cilt 2, ss. 1420-1429.
  • A. Tekerek, “Veri madenciliği süreçleri ve açık kaynak kodlu veri madenciliği araçları,” içinde Akademik Bilişim’11, 2011, ss. 161-169.
  • KDnuggets, “Poll results: Top analytics, data mining, big data software used,” 2012, [Çevrimiçi] Url: http://www.kdnuggets.com/2012/05/top-analytics-data-mining-big-data-software.html. [Erişim: 13-Tem-2019].
  • X. Chen, G. Williams, ve X. Xu, “A survey of open source data mining systems,” Emerging Technologies in Knowledge Discovery and Data Mining, Lecture Notes in Computer Science, cilt 4819, ss. 3-14, 2007.
  • R. Mikut ve M. Reischl, “Data mining tools,” WIREs Data Mining Knowl Discov, ss. 1–13, 2011.
  • Y. Ramamohan, K. Vasantharao, C. Kalyana Chakravarti, ve A. S. K. Ratnam (2012), “A study of data mining tools in knowledge discovery process,” International Journal of Soft Computing and Engineering (IJSCE), cilt 2, sayı 3, ss. 191-194, 2012.
  • A. H. Wahbeh, Q. A. Al-Radaideh, M. N. Al-Kabi, ve E. M. Al-Shawakfa, “A comparison study between data mining tools over some classification methods,” (IJACSA) International Journal of Advanced Computer Science and Applications, Special Issue on Artificial Intelligence, ss. 18-26, 2011.
  • A. S. Bozkır, B. Gök, ve E. Sezer, “Üniversite öğrencilerinin interneti eğitimsel amaçlar için kullanmalarını etkileyen faktörlerin veri madenciliği yöntemleriyle tespiti,” Bilimde Modern Yöntemler Sempozyumu, Eskişehir, 2008.
  • M. Altun, “Eğitsel Veri Madenciliği Uygulamaları,” Doktora Semineri II, Eğitim Bilimleri Bölümü, EYTEPE ABD Doktora Programı, Akdeniz Üniversitesi, Haziran2017, doi: 10.13140/RG.2.2.15957.32482
  • U. Ekim, “Veri madenciliği algoritmalarını kullanarak öğrenci verilerinden birliktelik kurallarının çıkarılması,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 302517, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2011.
  • M. Karabatak ve M. C. İnce. “Apriori algoritması ile öğrenci başarısı analizi,” içinde Eleco'2004 Elektrik - Elektronik - Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu Ve Fuarı Bildirileri, 2004.
  • Ö. Çöllüoğlu Gülen, “Veri madenciliği teknikleri ile üstün yetenekli öğrencilerin ilgi alanlarının analizi,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 362466, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2014.
  • O. Yücel, “Web tabanlı eğitimde web madenciliği uygulaması ile öğrenci davranışlarının analizi,” yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tez No. 332745, YÖK Başkanlığı Tez Merkezi, 2012.
  • M. Ağaoğlu ve S. Yurtkoru, “Öğrencilerin üniversite eğitiminden beklentileri ve tercih ölçütlerine ilişkin veri madenciliği uygulaması,” içinde Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2011, cilt 3, ss. 1978-1985.
  • M. Dener, M. Dörterler, ve A. Orman, “Açık kaynak kodlu veri madenciliği programları: Weka’da örnek uygulama,” içinde Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2009, ss. 787-796.
  • M. Koç ve M. Karabatak, “Sosyal ağların öğrenciler üzerindeki etkisinin veri madenciliği kullanılarak incelenmesi,” içinde 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 2011.
  • J. Han, M. Kamber, ve J. Pei, “Data Mining: Concepts and Techniques,” The Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems, ss. 264-271, 2012.
  • P.-N. Tan, M. Steinbach, ve V. Kumar, “Introduction to Data Mining,” Pearson Addison-Wesley, ss. 370-386, 2006.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Alhan 0000-0002-7512-4468

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 26 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE L. Alhan, “SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Karma Eğitim Öğrencileri Arasında Yapılan Anketin Açık Kaynak Kodlu Veri Madenciliği Yazılımları ile Değerlendirilmesi”, SAUCIS, c. 2, sy. 2, ss. 70–81, 2019, doi: 10.35377/saucis.02.02.594188.

29070  The papers in this journal are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License